dimarts, 2 de novembre del 2010

Valoració de les capacitats de la segona alumna

Avui he començat a fer la valoració de la segona alumna. Ha resultat que el psicopedagog estava passant unes proves a la primera alumna, així que jo he agafat a l'altra per aprofitar el temps. Igual que l'altre dia, he començat per les proves de processos cognitius. Començant per les proves de  percepció visual, se sent molt segura del que diu i del que fa, i a conseqüència d'això comet algun error. Tot i així, els resultats mostren com es troba en un nivell de cicle mitjà, podríem dir quart de primària.
Pel que fa a les proves de memòria visual i auditiva, els resultats mostren també que es troba en un nivell de cicle mitjà. Gairebé no comet errors, però a la que pujo de nivell es veu clarament com ja comença a tenir-hi bastantes dificultats.
Pel que fa a l'expressió oral i escrita, aquí sí que es copsen els verdaders problemes de l'alumna. Escriu un text sense coherència ni cohesió, i quan li dic que ho repassi i miri si hi falten signes de puntuació els posa sense ni tan sols parar-se a pensar què hi diu o si té sentit o no. El mateix passa amb la comprensió lectora. Al passar-li les proves de cicle inicial, se'n surt prou bé, però a la que pujo el nivell a primer de cicle mitjà ja no se'n surt gens; no comprèn el text i s'inventa les respostes a les meves preguntes. És doncs, un signe evident de que té una expressió i comprensió tan oral com escrita de cicle inicial.

Un altre punt a destacar és la mala posició del cos i de la mà a l'escriure; fa molta pressió amb el llapis, i això fa que es cansi de seguida tal com ella diu. Per tant, mostra una posició postural no adequada.

Per últim, i també important destacar, és que la part d'ortografia l'ha fet excel·lent. Comet errors, però gairebé tot són d'ortografia arbitrària i normals per l'edat que té.

Així doncs, i com a tall de conclusió, i pel que puc veure de moment, és que la mecànica de la llengua la domina però el problema que té és la comprensió i raonament.

De moment, això és el que he pogut veure amb les proves que li he passat. Evidentment,aquí ho resumeixo molt per no allargar-ho, però ja aniré apuntant tot allò que vagi observant amb la resta de proves i amb el dia a dia amb l'alumna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada