divendres, 19 de novembre del 2010

Cas interessant

Aquesta setmana, a la reunió de claustre de l'escola, va venir una professional d'un CRAE de Girona per tal de parlar-nos sobre una nena de p4 de l'escola que en porten el cas des de fa temps, juntament amb la mestra d'audició i llenguatge i la mestra d'educació especial de l'escola. L'objectiu d'aquesta trobada era que tot el claustre de professors coneguéssim el cas i el  treball que s'està duent a terme amb ella, ja que amb cursos posteriors el treball continuarà de forma conjunta.
La nena en qüestió pateix disortografia de tipus neurològic. Hi ha una desconnexió entre els lòbuls del cervell i això fa que entengui l'emissor però tingui nul·la la parla i l'escriptura. Això fa que el llenguatge verbal no existeixi i no es pugui utilitzar el llenguatge de signes, ja que també té problemes motors. Així doncs, se li ha preparat unes làmines específiques per ella on hi consten de manera ordenada diversos dibuixos, agrupats en temes com persones, llocs, noms, verbs, adjectius,... D'aquesta manera, la nena, quan se li pregunta alguna cosa, pot senyalar els dibuixos i així comunicar-se.
És realment important que aquestes làmines s'utilitzin en tots els àmbits, tant escolar com familiar, ja que no es creïn més bloquejos en ella.

Aquests dies he demanat per poder assistir a una de les classes de la nena i així poder veure com treballen. Penso que és un cas interessant de cara a la meva formació i que és important conèixer-lo per poder actuar correctament en altres ocasions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada