dijous, 4 de novembre del 2010

Continuació de les proves a la primera alumna.

Ahir finalment vaig poder acabar de passar les proves a la primera alumna.
Començant per la llengua, l'apartat de gramàtica, vaig començar amb l'aspecte de vocabulari. En aquest cas, és una nena que té el vocabulari molt limitat, i li costa donar definicions a paraules molt bàsiques, com poden ser dir què és una taula o què és un gos. Pel que fa als sinònims, li costa moltíssim trobar-ne, al revés dels antònims, que se'n surt prou bé. Pel que fa a l'apartat de sintaxi, i tal com vaig dir en una altra intervenció, és incapaç de construir una frase ben estructurada. Així doncs, no sap veure què és el sintagma nominal ni el sintagma verbal, i sovint s'equivoca al senyalar què és un verb. El mateix passa amb la morfologia; separa bé les síl·labes d'una paraula però és incapaç de saber quina és la síl·laba tònica. A tall de conclusió de tot plegat, es reafirma el fet que es troba en el nivell de cicle inicial, ja que al augmentar el nivell, encara se'n surt menys. A part de tot plegat, afirma que s'avorreix i no li agrada el que estem fent, cosa que fa que perdi l'atenció.

Pel que fa a les proves passades de matemàtiques, pel que fa al coneixement de quantitats, les proves evidencien com està en el primer nivell de cicle mitjà. Coneix els números i els saps llegir fins que arribem a les desenes de mil, que és quan comença a tenir problemes. Pel que fa a les taules de multiplicar, les coneix (tot i que amb algun error) fins la taula del 6, que ja no la sap dir. Si parlem d'operacions matemàtiques, la divisió d'una xifra mig se'n surt, però la mecànica de la divisió de dues xifres ja no la sap. Pel que fa a les sumes i restes , fa errades molt elementals. En aquest cas jo penso que és més per la distracció que cap altre factor més. En aquest cas, els resultats mostrarien com està al segon nivell de cicle inicial començaments del cicle mitjà. Ja per últim, els problemes que se li van presentar va saber contestar-los correctament els definits a cicle inicial, però al presentar-li problemes de cicle mitjà ja s'estressava perquè veia que no els entenia.

Conclusió de tot plegat, i com ens temíem des d'un primer moment, és una nena que es troba en el nivell de cicle inicial, que el superaria amb esforç, però que a l'hora de treballar hauríem de partir de cicle mitjà tot reforçant allò treballat en l'anterior cicle. Resumint, li falta, per sobre de tot, comprensió, expressió i mecànica, tant de llengua com de matemàtiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada