dimecres, 10 de novembre del 2010

Primera fase acabada, per fi!!!

Amb retards segons el calendari que m'havia marcat, en el qual havia d'acabar la primera fase fa dies, ja puc dir que està superada; bé, si més no, la meva part. Com passa a moltes escoles i que he pogut anar veient al llarg de la meva experiència com a mestra, la feina del psicopedagog/a sempre s'allarga més del compte. El fet de que només pugui venir un dia a la setmana i que la demanda d'alumnes per veure sigui tan gran, fa que les expectatives que tenia al principi no es compleixin. Aquesta setmana havia d'acabar de fer el dictamen a una de les alumnes, i com que era d'excursió, doncs una altra setmana d'espera. I encara queda per veure l'altra alumna!

Per part meva, avui al matí he pogut acabar les proves d'avaluació de la segona alumna.
A tall de resum i per no extendre'm massa, les proves de llengua catalana, pel que fa a la gramàtica, donen a entendre que l'alumna estaria a un nivell de 2on de cicle inicial amb algun aspecte assolit de primer de cicle mitjà. Per exemple, quan se li demana que defineixi dues paraules, com són taula i gos, li costa molt, i utilitza un llenguatge infantil i molt pobre, i el que fa és donar exemples en comptes de dir què és. Pel que fa als sinònims i antònims, ho domina, però quan és el moment d'escriure-li una frase i marqui el subjecte, el predicat, els noms, els verbs,... ja li costa, i falla. Si parlem de les paraules, sap separar-les en síl·labes correctament i sap quina és la tònica, però no domina l'accentuació.
En conclusió, tot plegat deixa entreveure com coneix les paraules tot i tenir un vocabulari molt limitat, però té sèries dificultats en la part d'estructuració de la frase i l'anàlisi d'ella mateixa.

Pel que fa a la segona part, les matemàtiques, hem començat per les quantitats; a l'hora de dictar números o llegir-los, comet equivocacions a partir del miler o desena de miler.Pel que fa a les operacions, coneix la mecànica de totes elles, però falla en les divisions de dues xifres, i comet errors en les multiplicacions ja que a partir de la taula del 7 ja té dificultats i el que fa en comptes de saber-se-els de memòria és comptar amb els dits; per tant, no les té assolides.
Pel que fa a l'apartat de problemes, estaria en el primer nivell de cicle mitjà; bàsicament, el seu problema és la comprensió de l'enunciat, i això fa que no operi correctament. Ja per últim, té dificultats per dir l'hora correctament i l'apartat de geometria no coneix les formes geomètriques bàsiques ni tot el que fa referència a vèrtex, costats, radi,...
Així doncs, tot tenint en compte que és una alumna que està a cinquè de primària, és important que a part del reforç que estic duent amb ella des de principi de curs se li faci un dictamen i s'elabori una ACI concreta per ella, per tal de que pugui acabar l'etapa amb uns mínims curriculars.

I bé, aquest és el següent pas; mentre espero els resultats del psicopedagog, la meva tasca se centra ara a elaborar l'ACI de les dues alumnes sota la supervisió de la meva tutora, la mestra d'educació especial, i el psicopedagog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada