Amb retards segons el calendari que m'havia marcat, en el qual havia d'acabar la primera fase fa dies, ja puc dir que està superada; bé, si més no, la meva part. Com passa a moltes escoles i que he pogut anar veient al llarg de la meva experiència com a mestra, la feina del psicopedagog/a sempre s'allarga més del compte. El fet de que només pugui venir un dia a la setmana i que la demanda d'alumnes per veure sigui tan gran, fa que les expectatives que tenia al principi no es compleixin. Aquesta setmana havia d'acabar de fer el dictamen a una de les alumnes, i com que era d'excursió, doncs una altra setmana d'espera. I encara queda per veure l'altra alumna!
Per part meva, avui al matí he pogut acabar les proves d'avaluació de la segona alumna.
A tall de resum i per no extendre'm massa, les proves de llengua catalana, pel que fa a la gramàtica, donen a entendre que l'alumna estaria a un nivell de 2on de cicle inicial amb algun aspecte assolit de primer de cicle mitjà. Per exemple, quan se li demana que defineixi dues paraules, com són taula i gos, li costa molt, i utilitza un llenguatge infantil i molt pobre, i el que fa és donar exemples en comptes de dir què és. Pel que fa als sinònims i antònims, ho domina, però quan és el moment d'escriure-li una frase i marqui el subjecte, el predicat, els noms, els verbs,... ja li costa, i falla. Si parlem de les paraules, sap separar-les en síl·labes correctament i sap quina és la tònica, però no domina l'accentuació.
En conclusió, tot plegat deixa entreveure com coneix les paraules tot i tenir un vocabulari molt limitat, però té sèries dificultats en la part d'estructuració de la frase i l'anàlisi d'ella mateixa.
Pel que fa a la segona part, les matemàtiques, hem començat per les quantitats; a l'hora de dictar números o llegir-los, comet equivocacions a partir del miler o desena de miler.Pel que fa a les operacions, coneix la mecànica de totes elles, però falla en les divisions de dues xifres, i comet errors en les multiplicacions ja que a partir de la taula del 7 ja té dificultats i el que fa en comptes de saber-se-els de memòria és comptar amb els dits; per tant, no les té assolides.
Pel que fa a l'apartat de problemes, estaria en el primer nivell de cicle mitjà; bàsicament, el seu problema és la comprensió de l'enunciat, i això fa que no operi correctament. Ja per últim, té dificultats per dir l'hora correctament i l'apartat de geometria no coneix les formes geomètriques bàsiques ni tot el que fa referència a vèrtex, costats, radi,...
Així doncs, tot tenint en compte que és una alumna que està a cinquè de primària, és important que a part del reforç que estic duent amb ella des de principi de curs se li faci un dictamen i s'elabori una ACI concreta per ella, per tal de que pugui acabar l'etapa amb uns mínims curriculars.
I bé, aquest és el següent pas; mentre espero els resultats del psicopedagog, la meva tasca se centra ara a elaborar l'ACI de les dues alumnes sota la supervisió de la meva tutora, la mestra d'educació especial, i el psicopedagog.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada