dilluns, 25 d’octubre del 2010

Valoració de les capacitats de les alumnes

Des de fa dies que he iniciat la primera part del projecte, que és la de valorar les capacitats de les dues alumnes.

Per una banda, vam fer una derivació al psicopedagog de l'EAP de l'escola, qui va agafar la primera alumna per fer un primer diagnòstic. Com que només ve un cop per setmana el treball s'està allargant, cosa que significa que jo també haig de tenir paciència a l'hora de portar a terme la fase d'intervenció. Són dues alumnes les que s'ha de mirar, així que encara queden dies perquè en faci un diagnòstic clar. D'altra banda, aquesta setmana jo també les agafaré per passar-los les proves de percepció i processos cognitius, així que treballem a dues bandes.
El primer dia que va agafar la primera alumna, ja va començar a treure'n unes conclusions que jo ja feia dies que em rondaven pel cap, cosa que em sento orgullosa perquè amb el que jo veia a l'aula també hi donava voltes sobre aquest tema i sembla que s'està confirmant.
La primera nena en qüestió sembla que té un trastorn d'aprenentatge greu, més que un retard cognitiu. Mostra un problema de focalització i de fixació ocular i el que és més important, mostra una lateralitat creuada; la mà esquerra sembla ser més predominant que la dreta. D'altra banda, té moltes dificultats amb la verbalització expressiva. En aquest sentit, demà acabarà de confirmar el dictamen.

Des de principi de curs que agafo aquestes nenes en petit grup en les àrees de matemàtiques i de llengua, on seguim el mateix que fan la resta de companys de l'aula, sempre mantenint la idea d'escola inclusiva. D'altra banda, he preparat uns materials de suport on treballem continguts molt bàsics i operacions bàsiques i problemes. Tot i això, fins que no tingui una idea clara del diagnòstic que tenen, no podré actuar amb uns materials òptims per elles i atendre-les adequadament segons les seves necessitats. La idea és que quan sàpiga realment l'arrel del problema elaboraré uns materials propis per elles de les matèries instrumentals ( ACI o PI), sense deixar de banda els continguts curriculars de l'aula.

Així doncs, si tot va bé, demà tindré el dictamen d'una d'elles i segons els resultats valorarem el treball a seguir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada