dimecres, 20 d’octubre del 2010

Descripció del tema del projecte

La meva intervenció en les pràctiques se centrarà en dues alumnes de cinquè de primària amb retards greus d’aprenentatge. En aquest cas, el centre juntament amb la mestra d’educació especial i la psicopedagoga creuen oportú que es faci un treball concret i individualitzat amb aquestes alumnes per tal que assoleixen les competències bàsiques. És per això que donen molta importància a la detecció real del problema i a la intervenció adequada dels casos en petit grup.

L'objectiu fonamental de les meves pràctiques és veure i utilitzar algunes eines bàsiques per a l'avaluació de les dificultats d'aprenentatge de les dues alumnes referides al llenguatge oral, la lectura i l'escriptura, la matemàtica i l'atenció i la motivació, així com a l'elaboració de programes d'intervenció educativa centrats en cadascuna d’aquestes dificultats.

Així, la meva tasca se centrarà en:

-          Elaborar una estratègia d'intervenció fonamentada a partir d'un marc teòric per a l'avaluació i la intervenció psicopedagògica davant les dificultats d'aprenentatge de les alumnes.
-          Sistematitzar un conjunt de criteris per identificar, delimitar i analitzar els diferents tipus de dificultats d'aprenentatge.
-          Adquirir coneixements i estratègies que permetin planificar, aplicar i valorar la resposta educativa adequada a les diferents dificultats d'aprenentatge en els diferents contexts de desenvolupament de les alumnes.
-          Elaborar material adaptat i recursos didàctics destinats a treballar les assignatures instrumentals amb aquestes alumnes.
-          Treballar les matemàtiques i  la lectoescriptura amb petit grup.
-          Assistir amb regularitat a les reunions de la CAD com a estudiant en pràctiques, a les coordinacions amb el psicopedagog de l’EAP i amb altres professionals externs al centre com poden ser psicòlegs, especialistes en TEA, en TGD, logopedes, entre d’altres.
-          Veure i conèixer més a fons altres casos susceptibles d’intervenció psicopedagògica.

Així doncs, el gran objectiu a assolir és que aquestes alumnes puguin acabar el Cicle Superior amb uns mínims curriculars, assolint tant com es pugui les competències bàsiques

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada