La meva intervenció en les pràctiques se centrarà en dues alumnes de cinquè de primària amb retards greus d’aprenentatge. En aquest cas, el centre juntament amb la mestra d’educació especial i la psicopedagoga creuen oportú que es faci un treball concret i individualitzat amb aquestes alumnes per tal que assoleixen les competències bàsiques. És per això que donen molta importància a la detecció real del problema i a la intervenció adequada dels casos en petit grup.
L'objectiu fonamental de les meves pràctiques és veure i utilitzar algunes eines bàsiques per a l'avaluació de les dificultats d'aprenentatge de les dues alumnes referides al llenguatge oral, la lectura i l'escriptura, la matemàtica i l'atenció i la motivació, així com a l'elaboració de programes d'intervenció educativa centrats en cadascuna d’aquestes dificultats.
Així, la meva tasca se centrarà en:
- Elaborar una estratègia d'intervenció fonamentada a partir d'un marc teòric per a l'avaluació i la intervenció psicopedagògica davant les dificultats d'aprenentatge de les alumnes.
- Sistematitzar un conjunt de criteris per identificar, delimitar i analitzar els diferents tipus de dificultats d'aprenentatge.
- Adquirir coneixements i estratègies que permetin planificar, aplicar i valorar la resposta educativa adequada a les diferents dificultats d'aprenentatge en els diferents contexts de desenvolupament de les alumnes.
- Elaborar material adaptat i recursos didàctics destinats a treballar les assignatures instrumentals amb aquestes alumnes.
- Treballar les matemàtiques i la lectoescriptura amb petit grup.
- Assistir amb regularitat a les reunions de la CAD com a estudiant en pràctiques, a les coordinacions amb el psicopedagog de l’EAP i amb altres professionals externs al centre com poden ser psicòlegs, especialistes en TEA, en TGD, logopedes, entre d’altres.
- Veure i conèixer més a fons altres casos susceptibles d’intervenció psicopedagògica.
Així doncs, el gran objectiu a assolir és que aquestes alumnes puguin acabar el Cicle Superior amb uns mínims curriculars, assolint tant com es pugui les competències bàsiques
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada