dimecres, 20 d’octubre del 2010

Proposta metodològica



FASE 1 : Valoració de les capacitats de cada alumne.                                             

DURADA: 15 dies aproximadament.
Objectius:

-          Donar una avaluació global de les alumnes, a partir de l’elaboració d’unes proves que relacionen dades psicològiques amb altres de tipus pedagògic.
-          Obtenir un perfil individual en quant al seu grau de competència en cada una de les àrees instrumentals i dels seus possibles dèficits.

Destinataris: Alumnes de cinquè de primària

Àrees: Llengua i matemàtiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.      Llengua: lectura, comprensió lectora, escriptura i ortografia.
2.      Matemàtiques: numeració, operacions o càlcul, raonament (problemes), mesures.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

Proves de nivell sobre llenguatge

1.1 Prova d’expressió oral
1.2 Prova de lectura
1.3 Prova de discriminació auditiva
1.4 Prova d’expressió escrita
1.5 Prova d’ortografia
1.6 Prova de continguts dels nivells de llenguatge.

Proves de nivell de matemàtiques

2.1 Prova d’operacions
2.2 Prova de problemes
2.3 Prova de continguts de nivell
2.4 Prova de numeració

Proves de processos cognitius

3.1 Prova de percepció
3.2 Prova de memòria

INDICADORS D’AVALUACIÓ

Els indicadors dependran de cada tipus de prova, i els resultats es recolliran en graelles i taules d’observació.
Pel que fa al llenguatge, es tindrà en compte la pronunciació, la comprensió, la velocitat lectora, l’entonació, el ritme, entre d’altres. Pel que fa a matemàtiques, es tindrà en compte el reconeixement de números, la noció de quantitat, la mecànica de les operacions, els conceptes, la comprensió, entre d’altres.




FASE 2 :     Detecció de possibles dificultats mentals o físiques.        
                                                   
DURADA: unes tres setmanes, depenent del psicopedagog de l’escola.
Objectius:

-          Detectar les possibles dificultats que fan que tinguin el nivell baix tant a nivell mental com físic.
-          Copsar i conèixer a través de diferents àmbits ( família, tutors, i altres professionals) aspectes que puguin afavorir el baix nivell d’aprenentatge.
-          Revisar l’expedient acadèmic, fitxes d’entrevistes,... elaborades durant la seva escolaritat.

Destinataris: Alumnes de cinquè de primària

Àrees: Llengua i matemàtiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1-      Revisió de l’expedient acadèmic.
2-      Revisió d’entrevistes fetes durant l’escolaritat
3-      Proves provinents de l’EAP (WISC,...)

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

1-      Prova TALE
2-      Prova WISC
3-      Altres proves  que es considerien oportunes
4-      Entrevistes amb diversos agents involucrats en el seu procés d’ensenyament aprenentatge.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Barems de les proves
Recull de la informació obtinguda a través de les entrevistes i carpeta on hi ha tota la informació respecte la seva escolaritat.




FASE 3 :     Intervenció

DURADA: 2 mesos en fase de pràctiques, però amb un seguiment de tot el curs escolar.
Objectius:

-          Programar activitats adequades per tal d’aconseguir els objectius esperats (ACI’s, PI’s,...)
-          Organitzar el procés segons els resultats obtinguts en la segona fase.

Destinataris: Alumnes de cinquè de primària

Àrees: Llengua i matemàtiques, principalment, i altres àrees curriculars com poden ser el coneixement del medi social i natural, tècniques d’estudi,...


ACTIVITATS I CONTINGUTS
Lectura, raonament, comprensió, expressió,...
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

1-      ACI’S
2-      PI’S
3-      Adaptacions del material utilitzat en el seu grup classe tot seguint el concepte d’inclusió

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Fer una avaluació contínua de les diverses àrees a través de l’observació diària, graelles o taules de control.


FASE 4 :     Valoració dels resultats i materials utilitzats.

DURADA: Finalitzat el primer trimestre.
Objectius:

-    Revisar el treball realitzat.
-          Valorar els resultats i els materials utilitzats.
-          Extreure’n conclusions i propostes de millora.

Destinataris: Alumnes de cinquè de primària

Àrees: Llengua i matemàtiques i altres àrees curriculars.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

- Llengua: lectura, comprensió lectora, escriptura i ortografia.
- Matemàtiques: numeració, operacions o càlcul, raonament (problemes), mesures.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

Proves de capacitat paral·leles a les que es van passar al començament del procés.

1. Proves de nivell sobre llenguatge

1.1 Prova d’expressió oral
1.2 Prova de lectura
1.3 Prova de discriminació auditiva
1.4 Prova d’expressió escrita
1.5 Prova d’ortografia
1.6 Prova de continguts dels nivells de llenguatge.

2. Proves de nivell de matemàtiques

2.1 Prova d’operacions
2.2 Prova de problemes
2.3 Prova de continguts de nivell
2.4 Prova de numeració

3. Proves de processos cognitius

3.1 Prova de percepció
3.2 Prova de memòria


INDICADORS D’AVALUACIÓ
Els indicadors dependran de cada tipus de prova, i els resultats es recolliran en graelles i taules d’observació.
Pel que fa al llenguatge, es tindrà en compte la pronunciació, la comprensió, la velocitat lectora, l’entonació, el ritme, entre d’altres. Pel que fa a matemàtiques, es tindrà en compte el reconeixement de números, la noció de quantitat, la mecànica de les operacions, els conceptes, la comprensió, entre d’altres.
D’altra banda, es tindrà en compte tots els fulls d’anècdotes i registres que s’hagin anat recollint durant el procés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada