dimecres, 20 d’octubre del 2010

Supòsits teòrics

Trobem diferents enfocament teòrics que expliquen aquests fets, però sobretot em basaré en la concepció constructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge realitzant un anàlisi dels seus principis contitutius tot i relacionant-los amb les teories psicològiques i pedagògiques de les quals provenen, com poden ser la teoria de la GESTALT, epistemologia genètica de Piaget, la teoria sociocultural de Vigotsky, la psicologia de la instrucció actual, la teoria de l’Assimilació d’Ausubal, els components individuals i els components afectius, relacionals i psicosocials del desenvolupament i aprenentatge i els factors psicosociològics, relacionals i contextuals implicats en l'aprenentatge, entre d’altres.
D’altra banda, es tindran molt en compte les teories de les Dificultats d’Aprenentatge, tant les fomentades en el retard maduratiu, les teories de base neuropsicològica, com les teories de base psicològica (Romero, Satz, Morris i Fletcher, Rourque i Hagen, destacant els més importants).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada