dijous, 28 d’octubre del 2010

Observacions

Paral·lelament al treball del psicopedagog per copsar si l'alumna és susceptible de dictamen, per la meva banda vaig començar a passar-li les proves de processos cognitius relacionades amb la percepció i la memòria i algunes proves de nivell sobre el llenguatge, com són les proves d'expressió oral, expressió escrita, ortografia i comprensió lectora.
Començant pels processos cognitius i de forma molt resumida, hi ha una prova de percepció visual, una seriació progressiva, una de discriminació d'errors i unes proves de memòria visual i auditiva. El més destacat és la inseguretat que mostra constantment, ja que manifesta els seus dubtes contínuament demanant sí és correcte el que diu o no o fa preguntes abans de contestar. L'altre qüestió és que verbalitza en veu baixa i s'ajuda del dit per senyalar el paper constantment. També confessa que no li agraden els exercicis els quals requereixen una atenció i concentració constant. Tot i això, s'esforça i té ganes de fer-ho bé. Dir que en aquest sentit, tenint en compte les proves passades estaria a un nivell de cicle mitjà, ja que al passar-li unes proves de nivell superior, no se'n surt i té verdaderes dificultats i comet molts errors.
Pel que fa a l'expressió escrita i a l'ortografia, és incapaç de fer frases ben estructurades i menys fer un text. Al demanar-li què hi veia en un dibuix només fa frases soltes i deslligades les unes a les altres. Té moltíssimes faltes en ortografia natural, i evidentment en ortografia arbitrària. Comet omissions de lletres, n'afegeix on no toca, parteix paraules,... Aquí sí que és totalment evident que es troba en un nivell de Cicle Inicial. També s'observa com no agafa bé el llapis, està tensa i la seva postura corporal no és l'adequada. Quan se li passa el dictat, també se li ha de repetir moltes vegades ja que no està segura d'haver-ho sentit bé i les repeteix en veu baixa de forma sil·làbica. Una altra vegada, inseguretat en ella mateixa.

Per últim, pel que fa a l'expressió oral, mostra un cert infantilisme. M'explica un conte amb il·lusió però no para de jugar amb el llapis i la goma, i en cap moment no mira els ulls ni aixeca la vista. Hi ha poca cohesió en el text i les frases sovint són deslligades.

I bé, de moment això són les observacions vistes a la primera alumna. Ara falta acabar-li de passar unes proves de llenguatge i les de matemàtiques, així ja podré agrupar tots els resultats i començar per l'altra alumna. Altra cop, i el problema que ens trobem sempre, és la manca de temps, ja que no sempre estic lliure per agafar-la a ella sola una hora seguida.

Així doncs, un cop tingui tots els resultats i el psicopedagog emeti el dictamen, serà l'hora de pensar en actuar adequadament i segons les seves necessitats i si cal elaborar les ACI's o els PI's
De moment, jo continuo agafant aquestes dues nenes en petit grup per treballar les assignatures instrumentals 4 hores a la setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada